måndag 24 januari 2011

Scalarerna


Jag sitter ofta framför akvariet och funderar.
Där rör sig fiskarna i ett harmoniskt
förhållande till varann.
Scalarerna de två på bild är ett par. Tråkigt nog äter de upp sina ägg efter 1-2 dagar.
De är mycket hungriga, av sig, men intressanta att titta på. Rogivande!
Till skillnad från våra sötvattensfiskar, plattfisk, menar jag. Så har de ögon på var sida om huvudet. Spättan eller annan plattfisk har ju ögonen på ena sidan av kroppen.
Jaa, jag funderar på min CPAP maskin. Aldrig kunde jag tro att det var så viktigt att använda den, som det är. Skönt är att somna utan den.....hemskt att vakna med apné. Jag har så många gånger kastat mig över sängkanten- slagit knytnäven i bröstkorgen- för att få luft- sedan fått en hemsk hjärtklappning och en öm bröstkorg.
Nu händer det inte ofta, men det händer om jag ex. är förkyld. Det bär emot lite att gå i säng ibland. MEN PÅ MED MASKEN BARA :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar