måndag 11 oktober 2010

resa till enköping

Idag tog jag mamma 93 år gammal på en biltur. Vi var bjudna till min syster Rosemarie och resan tog styvt 2 timmar. Den gick så bra. Mamma var så duktig,
Pratade hela tiden...Jag trodde att hon skulle sova....Inte hörde jag vad hon sa, men det märkte
aldrig mamma. Kaffe och mat fick vi av Rosa, som alltid har nybakat och nylagat. Doften spred sig i hela området där hon bor.
Sedan var det inte lätta tt få mamma i säng...Hon ville hålla på hela natten :). Vi får se hur vi mår i morgon. Rosemarie skall sova i samma rum som mamma vår.

2 kommentarer:

  1. Önska att jag hade kunnat vara med på eran utflykt :)
    varmkram

    SvaraRadera
  2. Det hade varit underbart. Mammas första natt var lite orolig, men den andra var bra.
    Nu är vi tillbaks i Nyköping igen.
    Kram Mamma

    SvaraRadera