torsdag 3 februari 2011

Jag läste om en kvinna som undrade om hon var ensam om att använda CPAP-mask. Nej-då tänkte jag. Vi är många.
Vad gör man om man inte kan andas på natten. Eller om man som jag, somnat vid ratten 4 ggr.
En gång vaknade jag på fel sida om vägen, i den andra filen!.Men med fören åt "rätt" håll.
Det kom ingen bil i den riktningen som jag stod i, åt fel håll.!! Tack och lov. Jag blev så rädd att jag fick hjärtklappning och på så vis "vaknade" jag och kunde fortsätta min resa till Uppsala.
En annan gång vaknade jag av att det skumpade förskräckligt,.Då var jag ute på en åker, rakt emot en kyrkmur. Samma sak hände. Hjärtklappning och så kunde jag fortsätta, denna gång till Sundsvall.
Det kunde hända att jag bara hade 1 km. kvar till hemmet, då jag var tvungen att låsa bilen och sätta mig att sova en stund.
Inget annat hjälper. Inte att springa runt en stund, äta, öppna korsdrag, sätta på musik högt i bilen. Bara att sova en stund.
Jag kunde be barnen ta en promenad med hunden, på den korta sträckan hann jag somna och på så vis orka fortsätta att köra.
Det är otroligt svårt att somna med masken om man inte är jättetrött.
Numera tar jag en insomn.tabl. Men det känner jag av lite på dagarna. Lite trist. Jag är lite trött i ögonen.
Men utan min mask fungerar det inte alls.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar